Härlig skidåkning

Datum: 2010-01-31

Äntligen lite skidåkning! Solen stod högt på himlen hela dagen i Hovfjället, det var lagom med folk och perfekt preparerade backar. Kylan senaste tiden verkar ha skrämt bort folk från skidåkningen, men idag trotsade jag, brorsan och hans tjej den iskalla luften. Kanske inte ideella förutsättningar temperaturmässigt, men inget som en varm dusch kunde bota när jag kom hem.


Så himla skönt att ha skidbackar hyfsat nära stan, eftersom man inte alltid har tid att åka bort i flera dagar. Jag lärde mig att åka skidor i Hovfjället och det var kul att vara tillbaka, eftersom vi senaste åren endast åkt i Sunne när vi haft en dag över.

Stor cred till Therése som åkte slalom för andra gången i sitt liv. Jag förstod hur pappa kände sig när jag skulle lära mig åka, för jag skrek exakt samma instruktioner till Therése som pappa skrek till mig för många år sen: "våga släppa på lite fart", "kör", "ta ut svängarna ordentligt".

All heder åt pappa som hade en envis elev i mig. Tack för ditt otroliga tålamod med mig! Och grattis till Therése för mycket fin skidåkning idag. Kristian var som vanligt otroligt duktig på skidorna, men akta dig lillebror så du inte ramlar ordentligt när du försöker showa med dina piruetter...

Se fler bilder från skiddagen


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men mums vad härligt.

2010-02-01 @ 13:43:44
Postat av: V

... Sa jag.

2010-02-01 @ 13:44:19
URL: http://dagarnasomkomochgick.wordpress.com
Postat av: Mig

Som du ser finns inlägget även på www.kommunicera.wordpress.com. Testar lite nya vägar för att ev. gå över helt till wordpress...

2010-02-01 @ 15:12:05
Postat av: V

Tummen opp!

2010-02-02 @ 15:21:58
URL: http://dagarnasomkomochgick.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0