Fartfylld folkfest

Datum: 2010-02-14
Vi var, minst sagt, inte ensamna ute i de värmländska skogarna igår. Norr om Filipstad var det lång karavan bara för att komma fram till parkeringen mitt ute i ingenstans. Men vilken folkfest! Vi klättrade upp i en snöhög, grävde ut och gjorde upp en skön eld. Sedan satt vi där hela dagen i solen; skrattade, pratade, drack och åt.

Just det, vi tittade lite på bilar som swischade förbi i en ohygglig fart också. Från tidig förmiddag till långt efter att solen gått ner stod vi där i kylan. Men med trevligt sällskap går det mesta bra. Själv njöt jag även av mina små värmepåsar som jag hade i vantar och stövlar. Verkligen värda sina 49 kr på Claes Ohlson.

Jag avslutade kvällen med att softa i soffan framför OS i Vancouver. Gäller att passa på när icke sportintresserad sambo ändå jobbade och sen tog ett glas öl med en polare. Perfekt slut på dagen. Synd att medaljerna uteblev i skidskytte bara. Men damkronorna vann ju ändå sin första hockeymatch :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0