Annorlunda banbeskrivning

Datum: 2009-05-13

Ikväll genomförs Vår Ruset (särskrivningen gör ont men är enl. original...) här i stan. Flera jag känner är hurtiga nog att, till skillnad från mig, tänker ta sig runt den fem kilometer långa banan. Jag tänkte dock stödja mina kompisar med min närvaro utmed banan. För det behövde jag en karta över banan och gick in på Vårrusets webbplats och möttes av följande underbara beskrivningar:


"Vår Ruset löps i de centrala delarna av Karlstad med Klarälven som en trogen ledsagare under större delen av loppet"


"I slutet av den andra kilometern svänger vi med den västra älvfåran och synar förstås Sandgrundsudden som på ett finessrikt sätt delar Klarälven i två grenar."


"En av Karlstads mest kända byggnader och en institution i stadens nöjesliv. Många är de svenskar som slagit en "sula på parketten" där." (Blue Moon Bar)


Är det inte vackert?! Och så annorlunda. Istället för en enkel bildkarta fick jag en lektion i Karlstads historia, geografi. Snacka om oväntat! (Ska tillägga att jag att jag till slut hittade en kartbild över banan på ifgota.se)


Kommentarer
Postat av: Pernilla

2009-05-14 @ 10:54:14
Postat av: Pernilla

Jag stör mig oxå på särskrivningar! Tänkte inte så mycket på beskrivningen men den var fin. Undrar om det är ett genomgående tema i alla städer?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0