Bröllop nummer 2

Datum: 2009-07-13

Lördag = bröllop. Sommaren har rivstartat med två bröllop på två helger. Förra helgen gifte sig en gammal barndomskompis till mig och vi var på bröllop i Grava kyrka. Denna gång var det Johans kusin, Maria, och hennes sambo Henrik som skred längs gången i kyrkan. Det blev ett minst sagt blött bröllop... Utomhus alltså.

För mig och Johan var det lite nostalgi att vara tillbaka i Ulvsby hembygdsgård på bröllop, eftersom det var just där och vid ett sånt här tillfälle som vi träffades för två år sen. Det stod också i programmet vid mitt namn: "Det sa "klick" för två år sedan i denna lokal".

Regnet till trots var det ett kanonfint bröllop och kanonfest efteråt. Fick världens godaste dessert alla klasser och en ny personlig favorit; vit och mörk chokladpannacotta med hallontäcke, färska bär och knäckflarn. Mmmmm.

Stort grattis till er båda och tack för en mycket trevlig dag!


Kommentarer
Postat av: Katrin

Men jösses, är det inte Maria som är uppvuxen på Lelle Karljohans väg direkt granne med barndomshemmet jag har där. Isåfall ett stort grattis - Maria!

2009-07-16 @ 12:38:44
Postat av: Sofia

Jo, det stämmer att det är den Maria. Hon är kusin till min Johan.

2009-07-24 @ 23:35:06
URL: http://sofiaskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0