Värmefläkt i sovrummet

Datum: 2010-01-09
Nog för att det är svinkallt ute, men ärligt... I vårt sovrum är det aldrig varmare än 18 grader längre. Att fönstren saknade ordentlig isolering märkte vi redan förra vintern, men jag tycker att det bara blir värre och värre. Därför fick jag låna en värmefläkt av pappa när jag var hemma en sväng idag. Snällt, men det ska egentligen inte behövas i hyreslägenhet.

Vi lever idag med:
- gammal och icke förslutbar anordning för ventilation direkt under fönsterskivan, vilket varannan dag skapar kondens och is (!)
- extremt drag från fönstren
- dålig värme på elementet (förmodligen pga åldrig årgång och slitage)

Nu har jag däremot drygt 20 grader, för fläkten har gått för fullt sedan jag kom hem i eftermiddags ;). Men ärligt, ska det få vara såhär???


Kommentarer
Postat av: Pernilla

2010-01-13 @ 14:11:04
Postat av: Pernilla

Nej, så ska det verkligen inte vara i en lägenhet.. tvärtom har jag förståelse för att "lägenhetsbor" fryser när de kommer hem till mig (som har is/snöfläckar på insidan förnstren!) och saknar element på ena toaletten... men värmefläkt lät gött! Hoppas du mår bättre nu!

2010-01-13 @ 14:12:45
Postat av: Helena

Nä kräv avdrag på hyran! det där ska de fixa!! kram kram

2010-01-17 @ 10:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0