Ibland blir jag trött på mig själv...

Datum: 2010-02-18
Kvällen kunde varit bättre. Det börjar dra ihop sig till resan på måndag. Mycket ska hinnas med att fixas i sista minuten, precis som vanligt. Att jag aldrig lär mig planera när det gäller sånt här...

Blev inspirerad av min ständiga resekompanjon Lotta, som glatt sms:ade mig igår kväll om att hon redan börjat packa. "Nu jäklar ska jag vara ute i god tid också", tänkte jag och planerade sista inköpen efter jobbet. Solkräm och After sun, växling av pengar, vattenfast mascara för att förhindra solblekta ögonfransar etc. Ulrika lovade hänga på och jag ville även passa på att ta en tur i klädaffärer. Ett nytt plagg med på resan är aldrig fel.

Men något gick fel på vägen. Jag upptäckte det när jag stod inne på Åhléns med famnen full av blivande inköp. Körkort och VISA-kort låg kvar på mitt skrivbord på jobbet. Vill lova att ett obegränsat antal svordomar kom genom huvudet (varav några även letade sig ut ur munnen på mig). Sen var min shoppingtur förstörd... Stackars Ulrika fick dra runt en sur unge som bara ville hem och äta resten av stadsturen. Jag var så himla trött på allt, tappade liksom helt glädjen.

Får nog göra ett nytt försök i morgon kväll mellan tvättarna. Kanske samköra med mathandlingen vi skulle behöva göra på Maxi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0