Happy Valentine Sunday!

Datum: 2010-02-15

Hysteri kring Alla hjärtans dag. Varför? En dag man ska vara extra gulliga mot varandra, köpa dyra presenter och visa mer uppskattning än vanligt. Undrar bara en sak: varför? Man ska väl ändå uppskatta varandra och visa att man tycker om varandra hela året om?

 

Jag kanske låter extremt oromantisk när jag säger att jag inte riktigt köper grejen med Alla hjärtans dag. Och då har jag ändå sambo, så jag är ingen bitter singeltjej som känner sig ensam. Nej, jag förstår bara inte den hysteri som blir kring denna dag varje år. Känns mest som en ursäkt för alla blomsteraffärer att höja priset på röda rosor till nästan det dubbla.

 

För mig betyder det mer att få blommor en dag, ”bara för att jag tyckte du skulle ha dem” som Johan brukar säga. DET är kärlek.

 

Gårdagen spenderade jag med långfrukost framför tv:n. Sedan blev det stavgång ute i fina vintervädret med Ulrika med efterföljande fika. Då kom Johan hem och Marie tittade över. På kvällen åt vi ostkaka som vi fått smak på tidigare i veckan. Happy Sunday!


Kommentarer
Postat av: Anna

Singel som jag är (dock inte bitter) så håller jag med dig. Jag har aldrig heller hajjat hypen kring alla hjärtansdag, singel eller inte. En blomma vilken annan dag som hellst känns mer upskattat, helt klart!

2010-02-15 @ 11:36:40
URL: http://www.sannaanna.blogspot.com
Postat av: Mig

Ja, jag tycker det. Med risk för att få alla Alla hjärtans dags-lovers efter mig. Men det är en dag enbart för att vi ska shoppa mer.



Våga vägra andra bestämma när du ska vara kärleksfull!

2010-02-15 @ 11:41:41
Postat av: Anna

Samma skit med mors- och farsdag. Ska man bara visa uppskattning en gång om året för att de har stått ut med en i bra många år :P

2010-02-15 @ 12:45:00
URL: http://www.sannaanna.blogspot.com
Postat av: Mig

Sant. Å andra sidan kan man vända på det och säga att man bara behöver visa uppskattning till föräldrarna en dag varje år ;).



Observera att denna regel INTE gäller om man skulle få barn själv :)

2010-02-15 @ 12:46:43
Postat av: Anna

Nä... håller inte med. Jag vill visa uppskattning när jag själv vill inte på en speciell dag. Sen om det blir en gång per år eller mer, det är en annan femma.

2010-02-15 @ 12:47:50
URL: http://www.sannaanna.blogspot.com
Postat av: Mig

Iof sant. Det handlar om den fria viljan vi har begåvats med. Vi vill välja själva. Det borde gälla allt.



Tänk om man bara fick äta semlor en dag per år, pga fettisdagen??? Hur dumt som helst.

2010-02-15 @ 12:51:08
Postat av: Anna

Fast där har vi en avstickare. Semlor ska ENDAST ätas på fettisdagen och inga andra dagar. Punkt!

2010-02-15 @ 13:02:38
URL: http://www.sannaanna.blogspot.com
Postat av: Mig

Äh schläppet! Ska säga det nästa gång jag ser dig försöka bryta mot ditt uttalande ;)

2010-02-15 @ 13:05:30
Postat av: Anna

Gör det... jag äter semlor denna dag för sakens skull, annars är jag inget större fan av denna fettbomb.

2010-02-15 @ 13:10:48
URL: http://www.sannaanna.blogspot.com
Postat av: Anna

Spännande utveckling förresten... från alla hjärtans dag via mors- och farsdag till fettisdagen :)

2010-02-15 @ 13:11:38
URL: http://www.sannaanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0