Vill så mycket

Datum: 2009-03-19
Jag gillar folk med engagemang, som inte bara gör saker för att de tjänar en massa pengar på det. Folk som jobbar timme efter timme helt gratis för något som engagerar dem. I vanlig folkmun kallas det ideell förening och för mig innebär det Karlstads Gymnastikförening. Alla förstår inte vad mycket ideellt arbete kan ge tillbaka till en själv som person. Själv började jag som barnledare med inriktning mot Rytmisk Gymnastik, blev tävlingstränare och gick över till styrelseledamot när RG-sektionen lades vilande. Nu sitter jag som sekreterare och PR-ansvarig och har miljoner idéer vad jag vill göra.

Ibland tror jag att jag vill för mycket. I alla fall för mycket för vad ekonomin tillåter... Men det är samtidigt en del av utmaningen. Till skillnad från övriga styrelsen tillhör jag inte någon av de övriga sektionerna, så jag har inga partiska intressen åt något håll. Allt jag vill är att behålla den otroliga bredd inom föreningen och fortsätta jobba mot vår devis: Träning för alla!


Foto: jag som nyinvald styrelseledamot i KGF för några år sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0