Drömmer om Rom & London

Datum: 2009-03-10
Jag tycker om att resa - what can I say. Senaste åren har jag därför rest en del, främst till storstäder som New York, Paris, Barcelona och San Francisco. I höstas valde jag därför att bryta trenden och ta den enkla vägen: Chartersemester/latsemester till Kap Verde. Kanonskönt och precis vad jag önskade för att bryta mönstret senaste åren. Storstadssemester i all ära, men det är mycket fix och meck när man pusslar ihop sin resa själv.

Nu har jag börjat titta över årets resande och än en gång ramlar jag tillbaka till fixandets semester... Kanske inte så förvånande. Är inte direkt känd för att ta den lätta vägen jämt... Just nu står i alla fall Rom och London högt upp på min lista. London var jag senast i 2000 med en kompis när vi bodde och pluggade i Brighton. Älskade verkligen London, en storstad som hade allt så dit vill jag gärna tillbaka.

Rom har funnits på min önskelista i ganska många år (precis som förra årets kanon Paris). Jag tycker det är jätteintressant med gamla byggnader med uråldrig historik. Och Rom är i så fall en enda stor historiebok på det sättet. Jag kan redan se mig där...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0