Kungen av pop är död

Datum: 2009-06-26

Fick höra nyheten av en kollega när jag kom till jobbet i morse. Eftersom jag aldrig äter frukost vid tv:n eller i morse inte hade på radion pga sovande sambo, hade jag missat detta helt. På dn.se står det att dödsorsak var hjärtstillestånd. Orkade inte den sargade, opererade "gamla" kroppen med all uppladdning inför den kommande turnén, tro? Hans stora återkomst efter alla dessa års tystnad.

Kom att tänka på brorsans alla Michael Jackson-skivor hemma från när vi var små. Han hade några favoriter som spelades om och om igen på mamma och pappas skivspelare. "Thriller" och "Bad" hörde till favoriterna om jag inte minns fel.

Det är alltid tråkigt när en ikon går ur tiden, tycker jag. Det blir så stort och uppmärksammat i media, och även om man själv inte alltid har något direkt intresse eller minne av personen känns det tråkigt. Michael Jackson kan lätt minnas som en konstig figur med ett nästan utomjordiskt utseende pga plastikoperationer och ett speciellt beteende (mycket skriverier när han höll sitt nyfödda barn ut över en hotellbalkong). Men viktigast är väl ändå att komma ihåg honom som den superartist han var, alla hits, hans välkända moonwalk och glädjen när han stod på scen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0