Hur marknadsförs Värmland?

Datum: 2009-06-04
"En trevligare upplevelse" - det är Värmlands nya slogan. Jag har tidigare skrivit om fanstastiska Värmland och igår var jag på nätverkslunch med Informatörsnätverket i Värmland, där representanter från Region Värmland presenterade hur de marknadsför vårt fina landskap.

Intressant att höra hur tankegångarna kring marknadsförandet kring Värmland går till. Region Värmland har i samarbete med Länsstyrelsen i Värmland arbetat fram det nya konceptet med varumärkeslöfte som Pernilla skriver om. Att plocka fram värden, personlighet, fördelar och egenskaper med Värmland för att till slut komma fram till ett varumärkeslöfte. Vilket jobb som gjorts!

En del av profileringen är filmen om Värmland. Ett bildspel som ska presentera Värmland med allt vad som erbjuds här. Ett snyggt jobb, tycker jag. Men kanske lite väl mycket fokus på Karlstad i vissa delar av filmen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Dåligt att inte ha med Picaso skulpturen faktiskt!

2009-06-07 @ 21:05:54
Postat av: Anonym

Av Therése...

2009-06-07 @ 21:07:18
Postat av: Sofia

Ja, som sagt. Det var ett visst Karlstad-fokus... Men jag gillar verkligen idén och konceptet i övrigt.

2009-06-10 @ 08:28:17
URL: http://sofiaskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0