Lunch blev shoppingdag

Datum: 2009-07-31
Det började med ett lunchförslag från en kompis som bor i Norrköping, men var på väg upp till Karlstad. Ikea var lätt att komma intill tyckte vi, istället för att behöva krångla med parkering inne i stan. Smart, men ändå inte.

Inte visste vi att alla andra i stan skulle tänka samma sak denna dag. Jag har aldrig sett så lång kö i restaurangen. Vi ficknog vänta ca. 20-30 min innan vi kom fram och kunde beställa mat. Efter maten skulle vi "bara ta en tur i varuhuset" och titta på en byrå som ev. skulle hamna nere i Norrköping. Bara ja... Det slutade med att jag kom hem med en helfigurspegel till sovrummet.

Som gräddan på moset "firade" vi spöregnet med en tur på Bergvik också och vips hade en grå tunika ramlat ner i en påse och jag blivit ett par hundra fattigare. Tänk vad ett litet lunchförslag kan göra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0