Inget magiskt över nya Harry Potter-filmen

Datum: 2009-07-27

Johan gillar Harry Potter-filmerna, så en del av min födelsedagspresent till honom för några veckor sen var just att jag skulle bjuda honom på senaste filmen som går på bio just nu. Nu har vi sett den och det var inte direkt vad vi förväntat oss.

Till och med jag som egentligen inte gillar Fantasy-genren har tyckt att Harry Potter-filmerna varit ok och rätt spännande att se. Men denna film hade jag kunnat vara utan. Vi satt i dryga två timmar och väntade på att filmen skulle komma igång. Istället fick vi se vad som lika gärna skulle kunnat vara vilken tonårsfilm som helst med långa samtal om första kärleken, gråtande barn, tröstande kompisar etc.

Tröttsamt! Hela filmens innehåll och de mest betydande händelserna hade kunnat dragits ner till max 10 min. Enda trösten var den enorma popcornskålen som stod i mitt knä hela filmen. Det var det bästa med hela bioupplevelsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0