Ego-boost på Stureplan

Datum: 2009-01-19
Jag, modell? Skulle inte tro det. Eller? Ibland blir konstiga infall och spontangrejer riktigt kul. Jag blev rekommenderad av en kompis att få komma till The Studiogroup i Stockholm och få en makeup lagd av proffs samt fotograferas av en fotograf. Och jag fick ta med ett gäng kompisar. Det slutade med att vi bara blev 2 tappra själar, som blåste iväg i Lottas Saab till Stureplan.

Det blev en massa väntan och vi blev klara för vid 20-tiden på söndagskvällen, men vi hade jättekul. Vår fotograf var en superkul tjej. "Upp med hakan", "bort med håret", "ner med axeln" var några av de uttryck jag fick höra om och om och om... Men det gav resultat:





Superkul upplevelse! Men uuuhhh så jobbigt att hålla olika poser i vad som ofta kändes som en hel evighet. All heder åt alla fotomodeller, jag har fått en helt annan syn på deras jobb. Inte alls bara att stå och se snygg ut (puta med läppar, rumpa och allt som bara går) utan det är hårt jobb och MYCKET statisk träning för musklerna...

Kl. 23.40 var jag hemma igen och var så trött att jag bokstavligen ramlade i säng. Det räcker med modellandet för mig. Nu blir det egoväggar hemma med de bilder jag köpte :)

Kommentarer
Postat av: Lina

Men så tjusigt det blev då! Du fick i alla fall andra kommentarer än vad jag fick...jag fick ständigt sträck på dig...Skulle vilja haft fotgrafen gåendes vid min sida en hel vecka så kanske jag får en vettig hållning jag med :)

2009-01-19 @ 22:04:42
URL: http://nog.se/dogz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0