"That's the name of the game"

Datum: 2009-01-16

Jag HATAR att förlora, som den tävlingsmänniska jag är. Att också göra det på ett sånt orättvist sätt som vi gjorde igår gör inte direkt saken bättre. Men "om man sig i leken ger" får man tåla att regler ändras mitt i slutminuten...


Det var IR-kväll på jobbet igår. God mat, trevligt sällskap och kanonbra föreläsningar. Även om jag jobbar en del med det gänget insåg jag vad otroligt mycket mer de gör. Intressant.


Efter mat och föreläsning blev det "Så ska det låta" och många visade upp dolda talanger. Inte visste jag till exempel att vi hade vår egen Peter Harrysson på jobbet... Trots en del felklick skött Anders programledarrollen med bravur. Kan väl säga att det var tydligt vilket lag som kunde mest. VI. Vi tog poäng efter poäng, efter poäng... Utklassning på ren svenska. Siffrorna talar sitt tydliga språk.




Men precis som i idrott hjälper det inte alltid att vara bäst på något. Det handlar om att vinna och därför har vi sett många oförtjänta vinnare genom åren. Igår kväll var inget undantag från regeln. Vi var för bra, helt enkelt och det skulle bestraffas med sista frågan som skulle avgöra allt och vips förlorade vi med en poäng.


Vi som kan vår ABBA säger bara "That's the name of the game"...

PS. Fotograf: Anna L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0