Påven finns på YouTube

Datum: 2009-01-27

Jag skulle uppdatera Two's pressrum på Newsdesk när jag ramlade över ett intressant blogginlägg på PR 2.0. Det stod att påven finns på YouTube. Säkert tänkte jag och himlade med ögonen. Har vatikanten blivit modern, eller? Tji fick jag, för påven HAR faktiskt sin egen plats på YouTube. Snacka om att urgammal tradition möter ny teknik. Coolt.

Påven på YouTube

Måste erkänna att detta fynd har en härlig timing. Jag sitter just nu och arbetar med en text till vårt nyhetsbrev som ska ut i dagarna. Skrev just om vikten att finnas med på YouTube. Vilket sammanträffande att jag skulle hitta inlägget om påven just då. Hehe.

Enligt vår webbstrateg Anders ökar YouTube sin status i sökmotorerna, så det är viktigt för företag som vill synas högt upp i sökmotorerna att finnas med även i YouTube. Lite otäckt att ett media, som från början endast var en underhållningskanal, har fått sån stor påverkan på näringslivet runtom i världen...

Den tål att tänka på...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0