Mina stackars fingrar...

Datum: 2009-01-24

Jag har alltid varit klumpig - är bland annat expert på att lägga mat och dryck på mina kläder... Men nu har min klumpighet höjt sig ännu en nivå. Jag sitter för tillfället med tre sår på samma hand. Första kom tidigare i veckan när jag städade tidigare i veckan och slog handen mot kanten av tv-bänken.

Igår hade vi några kompisar på middag och jag skulle diska undan lite. Vad händer? Jo, jag lyckas slinta med handen och min tumme får sig ett rejält hack av osthyveln. J-vlar vad ont! Och blödde som tusan gjorde det också. Som om det inte räckte drömde jag om mina två sår på handen (varav ett ordentligt med plåster och allt). Dessutom drömde jag att jag vaknade av att en kopp ramlat i golvet... En påminnelse från ett par veckor tidigare...

I morse var jag uppe tidigt och skulle fixa lite inför släktkalaset idag. Och rastlös som jag är skulle jag spara lite tid och plocka ur diskstället (varningsklockan ringer!) medan jag väntade på vattenkokaren. Det tog max 1 min så föll en skål i golvet och gick självklart i tusen bitar. Jag bara stod helt handlingsförlamad och tittade på. Detta hade jag ju precis drömt om! Otäckt. Började plocka upp glaset och en jäkla flis lyckades sätta sig i mitt ringfinger. Jag började blöda.

Så nu är mina stackars fingrar än en gång omlindade i plåster. Mina 3 sår på samma hand slår det mesta tycker jag. Höjden på klumpighet är nådd, eller...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0