Baka, baka tårta

Datum: 2009-01-31
Det känns som om jag inte gjort annat än att baka tårta denna vecka. Och igår blev ännu en tårta klar. Idag är det dags för partaj! Och precis som vanligt har jag lovat att baka tårta, eftersom jag har fyllt år. Förra året var det kladdkaka, så i år blir det mammas specialare knäckflarnstårta. Mums!

Eftersom jag inte bakar så ofta (typ aldrig) är det kul att faktiskt anstränga sig lite en gång om året. Det uppskattades i tisdags i alla fall, när jag hade med tårta till jobbet. Just det, knäckflarnstårta. I all min ödmjukhet måste jag säga att den gjorde succé (!). Till och med de som i vanliga fall inte tycker om tårta tog en extra bit, och de som inte hann med att smaka kom i efterhand och frågade efter tårtan. Kul! Jag har lovat min kollega Magnus en bit om det blir något kvar efter festen ikväll. Får se om det blir något över till honom...

För den som vill göra en busenkel tårta som inte går att misslyckas med (om man inte glömmer den i ugnen för länge) rekommenderar jag verkligen knäckflarnstårta. Till och med en analfabet i köket som moi klarade av att göra den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0