Onödiga påhopp inte proffsigt

Datum: 2009-02-17

Jag jobbar på ett webbföretag och försöker hålla mig uppdaterad på vad som händer inom mediabranschen. Dagens Media är en källa jag brukar snegla på och idag upptäckte jag en artikel med rubriken "Alla medieslag tar stryk just nu" (dagensmedia.se). Den handlar om att konjunkturen plus ledigheten under januari har gjort att annonsförsäljningen på internet har minskat så drastiskt.

Det intressanta kommer först i slutet av artikeln när jag läser kommentarerna till artikeln. Det är väl både för och emot bland de första kommentarerna. En person, Bosse, skriver ett lite längre inlägg och verkligen ifrågasätter han auktoritet, eftersom han (enl. tjejen som skriver kommentar till Bosses kommentar) "en riktig lantis, född långt från huvudstaden". Hon tycker att han ska sluta att lägga sig i sånt han inte förstår. Han är ju född på landet och jag frågar mig. WHAT'S HER PROBLEM???!!!

Så bara för att man inte är född i huvudstaden har man ingen rätt till åsikter. Man har dessutom fel och ingen aning vad man pratar om... Det ställer jag mig verkligen frågande till. Onödigt påhopp på ett öppet forum som Dagens Media. Har hon personliga issues mot Bosse, eller är hon så korkad och nedlåtande som hon låter? I så fall är det bara att beklaga hennes snedvridna brist på verklighetsuppfattning. Brist på respekt är var det är! Såna uttalanden tycker inte jag är professionellt bemötande.

"Vi på landet" har full respekt för våra konkurrenter och värdesätter inte dem utifrån vart i landet de jobbar. Det handlar om ett generellt proffsigt och respektfull bemötande. Vi behöver inte slänga skit på varandra, våra höga resultat och utmärkelser som ex. Superföretag två år i rad talar för sig själva... :) Men jag tycker det är synd när någon så tydligt visar  prov på respektlös, kränkande och nedlåtande inställning gentemot en branschkollega. Det är såna som "Ylva" som ger stockholmare dåligt rykte. Tråkigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0