Skidor på tv höjde sjukveckan i soffan

Datum: 2009-02-22
Senaste veckan har varit ganska innehållslös. Jag har legat i soffan framför tv:n hela veckan med feber och förkylning. Inget att rekommendera. Det positiva är dock, för en sportfåne som mig, skidskytte-VM och skid-VM. I love it!

Jag har sett massor av skidor hela veckan. Bland annat såg jag när Helena Jonsson tog brons i skidskytte, efter att ha tagit guld tidigare i veckan. Kul att bredden börjar visa sig för det svenska landslaget inom skidskytte. De pratade om på tv att hon påminner en hel del om skidskyttelegenden Magdalena Forsberg. Ingen dålig jämförelse...

Men höjdpunkten var ändå i förmiddags när såg herrarnas skiathlon i skid-VM. Den ständiga fyran Anders Södergren lyckades äntligen knipa ett silver. Den som väntar på nåt gott... Jättekul för honom tycker jag, som vid många tillfällen suttit med andan i halsen och sett hur han dragit iväg i skidspåren för att sedan falla tillbaka i en spurt och sluta fyra. Fy f-n vad tråkigt det måste vara. Jag skullle bli skitförbannad. Och där har vi orsaken till att jag aldrig skulle ha kunnat bli nåt inom någon sport. Det... och mitt dåvarande avsky mot allt vad egen träning hette...

Nu är skidskytte-VM över och så är även min tid hemma i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0