San Francisco forever

Datum: 2009-02-09

Läste i NWT:s helgbilaga härom dagen om San Francisco och det var som att förflyttas ett och ett halvt år tillbaka. Augusti 2007 - då var jag och Lina i San Francisco, en av världens häftigaste städer och en av mina favoritplatser i världen. Vi gjorde allt man "bör" göra när man besöker S.F. första gången. Vi tog en promenad i hippiekvarteren nere i Heights, vi såg de välkända "trams" (för oss svenskar också kallade spårvagnar), testade det som ska vara en av världens godaste fudge, cyklade över Golden Gate-bron och fick en historielektion ute på Alcatraz.


Här vi på väg ut från S.F:s hamn med sikte på Alcatraz.

Efter den resan har San Francisco fått en speciell plats i mitt hjärta och hamnat på listan över ställen jag gärna skulle vilja åka tillbaka till någon dag.

Det är med ett fånigt flin och en igenkännande nick jag läser skildringen av besöket på Alcatraz i NWT. Skönt att höra någon som tänkte samma som jag, fascinerades över det mytomspunna fängelset och funderade över om någon fånge verkligen lyckades fly därifrån. Tänk att man kan bli så glad av att läsa en artikel i NWT...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0