Ingen löpning i snön

Datum: 2009-02-08

Det är härligt med all snö som kommit. Men för mig som brukar träna utomhus är det svårare. Jag är inte så vågad (eller dumdristig) att jag ger mig ut och joggar när snön döljer de livsfarliga isfläckarna i min väg. Känner inte direkt för att ramla och bryta benen... Jag blir lika förvånad och förfärad varje gång jag möter en löpare. Bara väntar på att höra någon ramla bakom mig när han eller hon sprungit förbi. Usch, vad obehagligt. Så just nu vilar mina välanvända, hederliga och sköna gympadojor på skohyllan hemma. Själv får jag hitta på andra sätt att träna...


Idag var jag inte direkt sugen på att träna, så det räckte en promenad kring Lambergstjärn med Anna och Diezel. Dessutom skottade jag fram två bilar och skrapade bort isen som satt som berg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0