Glassfrosseri på hög nivå

Datum: 2009-08-26
Tolv smaker stod på bordet. Smaklökarna var redo. Idag hade vi den efterlängtade provsmakningen av Ben&Jerry-glass hemma hos Anna. Snacka om frosseri när vi alla slängde oss fram och började gräva i glassburkarna. Hjälp vilken sockerchock kroppen fick efteråt.

Men gott var det så länge det varade. Sort efter sort, sked efter sked. Påfyllning? Ja, tack. Vi åt och åt. Och antecknade flitigt på lapparna jag gjort speciellt för tillfället. Det gäller ju att spara så jag vet vad jag ska handla för sort nästa gång. Och det kommer förmodligen att bli samma som alltid - Chocolate Fudge Brownie är (trots hård konkurrens ikväll) fortfarande nummer ett för mig.

Nu sitter jag här med en sockerchock som håller på att gå över i koma och en mage som inte vill veta av mat de närmaste åren... Eller i alla fall till frukost i morgon :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0