Kommunicera internt!

Datum: 2009-04-27
Det är oerhört viktigt med en bra internkommunikation inom en organisation. Kanske inget nytt för oss som läst media på universitetet. Men det är viktigt att vi underhåller och kontinuerligt följer upp vår interna kommunikation, för att vara säkra på att den fungerar och är så effektiv som vi önskar att den var.

Kom att tänka på nätverkslunchen med Informatörsnätverket i Värmland jag var på i fredags. Där sa Nina Engdahl att "framgångsrika företag och organisationer är också framgångsrika med sin internkommunikation". Min reaktion var då "det är en förklaring till den framgångsrika resa Two har gjort senaste åren". Vi har alltid varit noggranna med teambuilding, att alla ska vara med på tåget, kontinuerliga infomöten under trevliga omständigheter, ett levande intranät etc.

Och jag tror att en del av orsaken ligger just där. Att känna sig delaktig i den process som pågår runt omkring en, kunna vara med och påverka, utvärdera och tycka till. Jätteviktigt, tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0