Vilken struktur passar bäst?

Datum: 2008-11-14

Just nu sitter jag på jobbet och arbetar med innehåll till two.se. Det är alltid en balansgång att skriva för webben. Dels vill jag attrahera eventuella besökare som kommer till webbplatsen, dels vill jag att texten ska följa sökmotorernas regler så att mina sidor kommer så högt upp som möjligt i internets sökmotorer. Det är inte alltid en självklar utstakad väg. Istället är det nästan aldrig något självklart svar på den frågan.


Jag har även en del strukturarbete att fundera över. En del av webbplatsen har svårt att behålla sina besökare mer än en sida. Det är inte bra. Jag vill ju att de ska stanna så länge som möjligt på webbplatsen, och läsa så många sidor som möjligt. Då duger det inte att de hittar sidan i sökmotorerna, jag kräver mer av mig och webbplatsen än så.


En sak jag är riktigt nöjd med är i alla fall den referensstartsidan vi gjorde för någon vecka sen. Vilket lyft. Andreas design var klockren. Det är alltid roligt att se att vi lyckas genomföra förändringar på vår webbplats. Jag vet att de flesta har ett pressat schema och många kundprojekt.

Ny startsida för våra referenser på two.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0