Tacka vet jag webbenkäter!

Datum: 2008-11-21

Efter ett par veckors frenetiskt ringande fick äntligen (?) Sifo tag i mig och ville fråga om mina tv- och internetvanor med fokus på SVT. Visst tyckte jag. Vad gör man inte för att bidra till utveckling av landets public service, eller rättare sagt karläggning av om svenska folket ser på SVT.

Det jag inte visste var att jag skulle sitta i telefon och lyssna när någon läste frågor och alla instruktioner innantill i 20 minuter... Hjälp vad trött jag blev i huvudet! Hade jag vetat att det skulle ta så lång tid hade jag förmodligen aldrig svarat i telefonen.


Frågorna i sig tycker jag var helt ok. Det märktes ju att jag sällan tittar på annat än nyheter och sport på svt. Och att jag framför allt har sett sportsändningar svt.se senaste halvåret (läs OS i Peking). Svt Play gick varm när svenskarna var i farten i Kina. Men i och med att allt som sades/lästes i andra änden blev de där 20 minuterarna extremt långa. Rösten blev till slut en malande enformig stämma längre och längre bort.

Lite synd att telefonintervjuer ska vara så omfattande. Då är det nog bättre att man skickar ut en enkät via post. Eller varför inte skicka ut en webbenkät via mail? Smidigare om undersökningen är lång. Kan rekommendera Twos webbenkät ;). Nu fick jag det sagt också... hehe.


Något att fundera över!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0