Kulturkrock ute i skogen

Datum: 2008-11-24

Jag var på 30-årsfest i helgen. Hos en barndomskompis till min pojkvän. Festen hölls i en hembygdsgård inte långt från deras hus och det var kanonstämning från första stund. Däremot blev det tydligt att "de från bygden" höll sig för sig själva, medan vi "utifrån" hamnade i en egen liten grupp. Lite av en kulturkrock. Vi har uppenbarligen olika sätt att festa och dricka på. En mycket intressant insikt, som både jag och pojkvännen kom fram till.


Vad konstigt egentligen. Jag är den typen av person som tycker att det är kul och spännande att träffa nya människor, men flera på festen verkade mer intresserade av att umgås "inom gruppen". De verkade inte ett dugg intresserade av att släppa in någon av oss andra. Tråkigt.


Men det var en trevlig kväll ändå. Det fanns ju gott om trevligt folk att prata med, otroligt goda tårtor, skön musik och nattmat i form av korv och bröd innan sängen hägrade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0