Härlig hockeykväll med Marknadsföreningen

Datum: 2008-11-19

Även om många av stolarna stod tomma i Löfbergs Lila Arena igår kväll när FBK mötte Timrå hade jag och min kollega Anna en trevlig kväll. Först var det mingel och mat på Plaza, innan det bar av ut till arenan. Vi konstaterade efteråt att det inte varit en typisk hockeykväll. En typisk hockeykväll innehåller inget stort smakfullt buffébord med god sill som får en drömma sig tillbaka till midsommar och semester. En typisk hockeykväll innehåller inte trevligt mingel med branschfolk. Däremot avslutas alltid en typisk hockeykväll med bilproblem. Och det var precis vad som hände.


En snäll pojkvän hade lovat att hämta mig och Anna vid hockeyn, men trots att jag har en fil. kand. i kommunikation pratade vi förbi varandra. Resultatet blev många fler minuter ute i kvällskylan, många extra svängar med bilen på smågator i härlig blandning med sms och telefonsamtal. Men hem kom vi i alla fall till slut.


Ska väl säga att FBK vann över Timrå med 2-0 som pricken över i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0