Årets första snö har kommit!

Datum: 2008-11-21

Vid lunchtid idag kom årets första snö. Vi satt vid ett uppdukat långbord på jobbet och hade gemensam lunch och möte. Då ropade någon till att det snöade. Och det gjorde det verkligen, vräkte ner utomhus och lade sig snabbt som en vitt tunnt täcke över hela marken. Mysigt. 

För egen del är det inte en dag för tidigt med snö. Det förstärker bara den julkänsla som börjar nästla sig in. Överallt är det julsaker, julsånger och julens röda färg. Men för att det ska bli en riktig jul krävs snö, tycker jag och det var dåligt med den varan förra året. Därför hoppas jag extra mycket på det i år. En riktig jul är en vit jul och inget annat.

Jag vet att folk redan har börjat köpa julklappar och det känns fortfarande för tidigt, men så hörde jag på radion i morse. Det är ju för sjutton mindre än 5 veckor kvar!!! Vart tog hösten vägen??? Det är inte alls för tidigt för att börja tänka på julklappar, och alla andra verkar ha fattat det utom jag... Även Johan är ute i god tid. Hämtade ett "mystiskt" paket med okänt innehåll som ska vara min julklapp. Och jag som är så uschligt nyfiken av mig... Det blir några jobbiga veckor framöver innan jag får reda på vad som för tillfället ligger gömt i mitt ena sängbord...  


Kommentarer
Postat av: Therése

Hihi jag vet vad du får :)

2008-11-22 @ 19:53:28
Postat av: Asiaten

Jag med! ;o)

2008-12-13 @ 01:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0