Äntligen fredag!

Datum: 2008-11-28

Ännu en vecka är över och helgen är här. Härligt. Att leva i konstant mörker under veckorna gör att helgen blir oersättlig. Tänk att få vara ute i ljuset! Det är bara att hoppas på att det soliga vädret idag håller i sig.


Mamma ringde tidigare idag och frågade om jag ville komma hem och käka hos dem. Jag brukar inte vara den som tackar nej till "riktig" mat, som jag kallar mammas mat. Men jag är trött. Tackade nej. Istället blev det ett kort tur ut till Bergvik efter jobbet. Jag köpte lite julkort som jag ska skriva senare ikväll. Det är ju så tajt med tid i år, eftersom jag åker bort nästa vecka. Allt som jag vanligtvis gör i början av december och fram till lucia måste i år vara klart den 2 dec (!). Känner mig lite smått stressad...

Nu börjar det i alla fall ta sig med julstämningen här hemma. Jag har fått fram juldukar, julstjärnor och ljusstakar. Ljusstakarna är på plats i fönstren, men stjärnorna har jag inte mäktat med att sätta upp än. Det får bli i dagsljuset i morgon.  Nu ska jag ge mig upp och klättra i fönstret i vardagsrummet. Måste hitta en lösning för min julstjärna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0