60-årsfirande och julskyltning

Datum: 2008-11-30
Nu är julen igång på riktigt. Idag har jag varit på skyltsöndag, startskottet på julen. Tyvärr saknade jag julstämning nere på stan och detta trots alla tomtar och all julmusik överallt. Men jag jämför julskyltningen när jag var liten. Då var det alltid vinter på riktigt med snö, kyla och rörliga tomtar i Åhléns skyltfönter. I år fick jag nöja mig med tre tjejer som stod modell i Stadiums skyltfönster och en grupp julklädda ungdomar i skyltfönstret på CGC. Inte alls samma sak. Det var bättre förr.

Igår var det desto trevligare. Min svärfar fyllde 60 så vi var där när han bjöd på fest. Det var en jättetrevlig kväll med god mat och trevligt sällskap. Nu när jag vet att han är så bra festfixare hoppas jag att det blir fler såna här fester. Full pott, Lars!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0