Julen är här!

Datum: 2008-12-26
Hela december går för mig ut på att dag för dag räkna ner till (den alltid så behövda) ledigheten som jul innebär. Jag ska komma på bra, välbehövliga och välgenomtänkta julklappar till nära och kära samt införskaffa dessa och slå in. Sedan ska hemmet julpyntas, granen ska kläs och eventuellt blir det lite julbak (i bästa fall). För att inte tala om julhälsningarna som ska skickas. Jag är här gammaldags och tycker bäst om de hederliga julkorten som jag lägger på lådan. I alla fall till så många som möjligt.

Så kommer julafton och all stress som upplevts försvinner så fort jag öppnar ögonen på morgonen och tänker "idag är det julafton". En magisk tanke tydligen, för alla problem och bekymmer försvinner. Det är helt superskönt, för resten av dagen går jag bara och njuter. Så är det varje år och så var det i år med.

Tänk om julen kunde komma lite oftare... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0