Nätverkslunch ger eftertanke

Datum: 2009-03-26

Webben, nyhetsbrev, pressreleaser, newsdesk. Det var några av The Paper Province framgångsfaktorer i sitt PR-arbete som gav dem Informatörspriset 2009.


Jag var på nätverkslunch idag och lyssnade på Kjell Lagerström från The Paper Province. Han berättade bakgrunden till deras framgång, det PR-arbete som låg bakom. Jag blev imponerad, dels för att jag inte visste hälften så mycket om TPP som nu, dels för det stora PR-arbetet de gjort. En spännande resa verkar det ha varit. De har tydligen fått en hel del internationell uppmärksamhet också och det är kul. Bra att vi får möjlighet att visa att Sverige är mer än blondiner med blå ögon (jag är ex. brunett med gröna ögon), rik natur och "smörgåsbord".


En intressant fråga som kom upp gäller den mängd pressreleaser företag skickar ut till media. Vad är lagom? Och hur orolig är man för att media ska bli "trött" på ens ständiga releaseflöde? Det tål att tänka på tycker jag.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Håller med om att det tål att tänkas på. Jag tycker nog att förra nätverkslunchen gick lite stick i stäv med denna. På VF:s lunch vill jag minnas att Franke sa att de INTE vill ha in allt utan att man verkligen ska sålla... och nu lät det tvärt om!

Postat av: Sofia

Ja, det är lite den bilden jag fick när jag jobbade på NWT. De blir liksom översållade med material och nyheter från företag och organisationer. Det fungerar nog inte i längden, tror jag.

2009-03-30 @ 15:53:09
URL: http://sofiaskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0