Min första praktikant - är jag så gammal?

Datum: 2009-01-20

Det känns som att det bara är ett år sen som jag slutade på Karlstads universitet och började på Two. Men har faktiskt snart gått 4 år (!). Vart har tiden tagit vägen...

Ett tecken på att jag har jobbat ett tag är nu att jag har fått min första praktikant. Viktoria Grännsjö heter hon och ska vara hos oss i 10 veckor. Gissa vem som är handledare??? Moi. Tro det eller ej. En del kollegor har sagt "stackars henne", "hon kommer inte få det lätt" och en massa trevliga och välmenta kommentarer, men än så länge verkar hon inte tagit skada. Å andra sidan är det bara hennes andra dag...

Kul är det i alla fall att få vara handledare. Det känns som ett stort ansvar, men samtidigt kan jag inte låta bli att känna mig gammal. Mina handledare på respektive praktik genom åren har varit betydligt äldre än mig. Dessutom har de haft ett x antal år bakom sig inom branschen. Jag känner mig fortfarande som en färsking, men har tydligen nu jobbat nog länge för att vara handledare. Får tacka vår vd för förtroendet, eftersom det var hans idé.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0