Från sommar till vinter på ett dygn

Datum: 2008-12-12
Det är en konstig känsla att vakna upp i gassande sol, värme och brusande hav utanför fönstret. Att käka frukost utomhus och vandra längs en varm och skön sandstrand. Ett dygn senare rullar du tillbaka in i verkligheten med kyla, mörker och snö.

Att sova på Arlanda, eller rättare sagt försöka sova, i natt gick inte som jag tänkt. Det var iskallt. Annat var det på X2000 hem i morse. Jag somnade i Sthlm med regnet smattrande mot fönstret. När jag vaknade i Hallsberg hade landskapet förändrats på många sätt, men framför allt var världen utanför fönstret vit.

Minst sagt en intressant upplevelse att gå från sommar till vinter på ett dygn. Mer om resan jag varit på finns att läsa på min reseblogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0